Ticker

6/recent/ticker-posts

Świety Józef patron od Wielkich Cudów

 Świety Józef patron od 

Wielkich Cudów

Szczegóły z życia św. Józefa przekazują Ewangelie, poświęcając mu łącznie 26 wierszy i wspominając jego imię 14 razy. 

Jego postać pojawia się także w wielu apokryfach, które traktują o jego rodzinie, małżeństwie, pracy i śmierci. 

Wiele z tych podań to jednak tylko legendy, które nie mogą być traktowane poważnie.

Józef pochodził z rodu króla Dawida, co wykazał św. Mateusz i św. Łukasz, opisujący jego genealogię. 

Te różnią się jednak od siebie, bibliści uważają, że św. Łukasz w swoim przekazie wymienił jego zalegalizowanych przodków, będącymi tak na prawdę rzeczywistymi przodkami Maryi. 

Mimo swego pochodzenia nie posiadał on majątku, a na życie zarabiał jako stolarz i cieśla. Podaje się, że wykonywał on sochy i jarzma i inne narzędzia rolnicze.


Święty Józef, oblubieniec Maryi Gdy zaręczył się z Maryją, poznał tajemnicę jej cudownego poczęcia. Nie był fizycznym ojcem Chrystusa, jednak żydowskiego prawo tak wskazywało, ponieważ był małżonkiem Maryi. 

Był więc on postrzegany jako ojciec Pana Jezusa i tak nazywany jest w Ewangeliach. 

Prorocy zapowiadali, że ojciec Mesjasza pochodzić będzie w prostej linii od króla Dawida.

01 Maja to także czas na 

wspomnienie 

św. Józefa, rzemieślnika


Św. Józef jest OPIEKUNEM: rzemieślników, cieśli, ebenistów, ekonomów, stolarzy, robotników, ojców rodzin i opiekunów prawnych. Przyzywany jest jako patron dobrej śmierci, a także przez bezdomnych i wygnańców.

IMIĘ: pochodzi z hebrajskiego i znaczy „oby Bóg dodał”, w domyśle: „kolejnych synów”. 

Prawdopodobnie zmarł na krótko przed początkiem działalności publicznej Jezusa.

Kult Świętego Józefa rozpowszechnił się około IX wieku i wszedł do liturgii w XV wieku.


Akt poświęcenia się świętemu Józefowi

Święty Józefie, mój najmilszy Ojcze, po Jezusie i Maryi najdroższy mojemu sercu, Tobie się powierzam i oddaję, jak powierzyli się Twej opiece Boży Syn i Jego Przeczysta Matka. Przyjmij mnie za swoje dziecko, bo ja na całe życie obieram Cię za Ojca, Opiekuna, Obrońcę i Przewodnika mej duszy. O mój najlepszy Ojcze, święty Józefie, prowadź mnie prostą drogą do Jezusa i Maryi. Naucz mnie kochać wszystkich czystą miłością i być gotowym do poświęceń dla bliźnich. Naucz walczyć z pokusami ciała, świata i szatana i znosić w cichości każdy krzyż, jaki mnie spotka. Naucz pokory i posłuszeństwa woli Bożej. O najdroższy święty Józefie, bądź Piastunem mej duszy, odkupionej Krwią Chrystusa. Czuwaj nade mną, jak strzegłeś Dzieciątka Jezus, a ja Ci przyrzekam wierność, miłość i całkowite posłuszeństwo, bo ufam, że za Twym wstawiennictwem będę zbawiony. Nie patrz na moją nędzę, ale dla miłości Jezusa i Maryi przyjmij mnie pod swą Ojcowską opiekę. Amen.

Modlitwa do Św. Józefa

Chwalebny Józefie Święty, wzorze wszystkich pracujących, uproś mi łaskę bym i ja pracował w duchu pokuty, w celu zadośćuczynienia za me liczne grzechy: 

  •     bym pracował sumiennie raczej z poczucia obowiązku niż dla swojego upodobania,
  •     bym pracował z weselem i z wdzięcznością dla Boga, upatrując swą chlubę w życiu i rozwijaniu przez pracę darów odebranych od Boga,
  •     bym pracował w porządku, spokojnie, w miarę moich sił i cierpliwie, nie cofając się przed znużeniem lub trudnościami;
  •     bym pracował przede wszystkim w czystej intencji i z zapomnieniem o sobie, mając nieustannie przed oczyma śmierć i rachunek, który muszę złożyć za czas stracony, ze zmarnowanych talentów, z opuszczenia dobrego, z próżnej dumy w powodzeniu, tak szkodliwej w dziełach Bożych.

Wszystko dla Jezusa, wszystko przez Maryję, wszystko na Twój wzór, o Święty Patriarcho Józefie. To będzie moim hasłem w życiu i przy zgonie. Amen.

Modlitwa codzienna do świętego Józefa

O święty Józefie, mniemany Ojcze i Opiekunie Pana i Zbawiciela naszego Jezusa Chrystusa, najmilszy Oblubieńcze Matki Jego, Przeczystej Dziewicy Maryi!

Ja, N.N. Ciebie obieram sobie dziś i po wszystkie dni mego życia za Patrona, Ojca i Opiekuna i postanawiam mocno głosić i rozszerzać zawsze i wszędzie Twoją chwałę i cześć. Błagam Cię pokornie, racz mnie przyjąć za swego sługę. Ratuj mnie we wszystkich potrzebach duszy i ciała, broń od wszystkich nieprzyjaciół widzialnych i niewidzialnych, zachowaj mnie od wszelkiego niebezpieczeństwa, nieszczęścia i złego przypadku. Szczególnie zaś w godzinę mej śmierci przybądź, wspieraj i ratuj mnie wraz z Niepokalaną Oblubienicą Twoją Maryją, abym nie zginął, ale miał żywot wieczny i z Wami wielbił Boga po wszystkie wieki wieków. Amen.
 

#rekomendacja_zakupu

 
Świadectwa

Kobiety Świętego Józefa 

Cuda świętego Józefa w życiu 13 kobiet




#józef_robotnik #józef_oblubieniec #józef_cudami_słynący